Co kolarz powinien jeść przed treningiem i zawodami – jaka powinna być odpowiednia dieta kolarza?

Kolarstwo jak każdy sport wymaga odpowiedniej diety, dzięki której będziemy mieli siły trenować i podnosić swoje umiejętności. Zdrowe żywienie to zresztą podstawa zdrowego trybu życia, podobnie jak m.in. aktywność fizyczna, dlatego też jeśli już zdecydowaliśmy się na jedno to musimy stosować się także do zasad drugiego.

Ułożenie odpowiedniej diety nie jest bowiem łatwym zadaniem, a do tego niesie za sobą pewne wyrzeczenia niektórych produktów, jednak jedząc prawidłowe posiłki będziemy mieli pewność, że mamy wystarczająco dużo energii, aby móc w zasadzie codziennie siadać na rowerze. Kolarstwo wiąże się bowiem z dużym zapotrzebowaniem na różnego rodzaju składniki odżywcze, w tym przede wszystkim węglowodany, ale również tłuszcze i białka. Z drugiej strony, warto pamiętać o tym, że im lżejszy kolarz, tym większa jego moc, dlatego też nie powinniśmy przesadzać głównie z tłuszczami. Wskazane są za to takie produkty jak m.

in. płatki owsiane, ryż, ziemniaki czy przede wszystkim warzywa i owoce. Bardzo ważne jest również odpowiednie nawodnienie organizmu, szczególnie w trakcie treningów czy podczas zawodów, kiedy to oddajemy wiele litrów potu. Eksperci radzą też, aby unikać ciężkostrawnych pokarmów, a do tego jeść mniejsze porcje, ale spożywać je z nieco większą niż zwykle częstotliwością.

Dieta powinna być po prostu zróżnicowana i zapewniać nam wszystkie potrzebne składniki odżywcze, dzięki czemu zachowamy zdrowy organizm i wzmocnimy ciało przed kolejnymi treningami.