Czym kolarze odżywiają się w trakcie jazdy?

Kolarstwo nie jest łatwym sportem do uprawiania, tym bardziej, jeśli chcemy jeździć na zawody i próbować swoich sił na różnych trasach. Starty bardzo często trwają bowiem po kilka godzin i to też tyle czasu musimy spędzić na siodełku, pedałując przez różne tereny o zmiennym nachyleniu. Do takiej wyprawy potrzeba nam więc dużo energii, dlatego też bardzo ważne jest, aby kolarz odpowiednio się odżywiał, nie tylko jednak w trakcie jazdy, ale także przed.

Zdaniem ekspertów ostatni posiłek przed startem powinien mieć miejsce na około 2-3 godziny przed rozpoczęciem jazdy, a spożywany pokarm nie powinien być ciężkostrawny. Bardzo ważne jest również utrzymanie odpowiedniego poziomu cukru w naszym organizmie. Na trasie z kolei kolarze najczęściej spożywają specjalne żele oraz batony.

Wszystko po to, aby napełnić się potrzebnymi węglowodanami i mieć skąd czerpać energię potrzebną do jazdy. Bardzo przydatna w trakcie jazdy jest również woda, czyli najlepszy płyn dla kolarza, która jest zdecydowanie lepsza dla organizmu niż różnego rodzaju napoje kolorowe, gazowane czy energetyczne. Warto przy tym wszystkim pamiętać, że w trakcie jazdy nie zaleca się spożywać skomplikowanych do przetrawienia pokarmów, gdyż to będzie oddziaływać na nasz żołądek, a co za tym idzie na nasz komfort jazdy, który znacząco się pogorszy.

Po skończeniu zawodów konieczne jest uzupełnienie płynów oraz najważniejszych składników odżywczych, które to pomogą zregenerować organizm po ciężkim wysiłku.