Jak prawidłowo nawadniać organizm podczas treningów i zawodów kolarskich?

Jak powszechnie wiadomo, ludzkie ciało składa się w około 70 procentach z wody, dlatego też bardzo ważne jest się odpowiednio nawadniać – nie tylko w trakcie wysiłku, ale też na co dzień, gdyż dzięki temu możemy utrzymać w naszym organizmie odpowiednie środowisko. Podczas treningów czy ćwiczeń prawidłowe nawodnienie organizmu jest nawet ważniejsze – wszak często tracimy wtedy hektolitry potu, a płyny wtedy utracone należy uzupełniać. Eksperci podkreślają jednak, że sama woda może nie wystarczyć, a dobrym pomysłem mogą być również napoje izotoniczne, które uzupełnią braki m.

in. elektrolitów. Warto także dodać, że nie można po prostu wypić ogromnych ilości wody przed czy po treningu lub zawodach, gdyż takie działanie może sprawić, że obciążone zostaną nasze nerki, a organizm nie przyjmie płynów w sposób odpowiedni.

Należy więc pić co jakiś czas – według ekspertów najlepiej wtedy, zanim pojawi się w nas pragnienie uzupełnienia płynów. Samo picie powinno być schłodzone i niezbyt słodkie, ale przede wszystkim takie, abyśmy sięgali po nie z przyjemnością. W trakcie ćwiczenia lub zawodów płyny powinniśmy więc uzupełniać na bieżąco i w takich ilościach, aby wyrównać straty – dlatego też zaleca się, aby w rowerze mieć zamontowane co najmniej dwa uchwyty na bidon, które z pewnością przydadzą się podczas jazdy.

Na dłuższe trasy konieczne będzie zabranie nawet większej ilości płynów, gdyż jeśli jedziemy na przykład sześć godzin w wysokich temperaturach to nasz organizm może potrzebować nawet 12 litrów płynów.