Jak się odżywiać, by wspomóc swoją koncentrację i pamięć podczas zawodów?

Kolarz musi się dobrze odżywiać – zdrowa dieta to przecież podstawa utrzymania dobrego stanu zdrowia, ale też silnego organizmu. Dla kolarza bardzo ważne jest więc posiadać zróżnicowaną dietę, ale też wiedzieć, w jaki sposób odżywiać się przed zawodami czy również w ich trakcie. W tym wszystkim nie można zapominać, że kolarz jak każdy inny sportowiec potrzebuje również bardzo dobrej koncentracji oraz pamięci, a w tym także może pomóc odpowiednia dieta, która wspomoże te właśnie cechy. Według badań kluczową rolę w funkcjonowaniu mózgu mają bowiem nienasycone kwasy tłuszczowe, tak więc dieta każdego sportowca powinna zawierać produkty bogate właśnie w takie kwasy. Gdzie możemy je znaleźć? Najczęściej ich bardzo dobre źródło stanowią m.in.

ryby czy oleje. Bardzo ważna dla pracy naszego umysłu jest także lecetyna, która pobudza nasz układ nerwowy i bardzo korzystnie wpływa na przykład na naszą zdolność zapamiętywania, koncentracji czy też na nasz refleks – wszystko to jest bardzo ważne w sporcie, również takim jak kolarstwo, gdzie przecież zawody wygrywa się nie tylko szybką, ale też po prostu przemyślaną jazdą. Lecetynę znajdziemy m.in. w jajach, kiełkach, orzeszkach ziemnych, kapuście czy kalafiorze. Włączyć do diety zaleca się również takie produkty jak na przykład owoce, warzywa, w tym przede wszystkim szpinak, brokuły, truskawki czy maliny, które to także pozytywnie wpływają na nasze zdolności kognitywne, więc z pewnością pomogą nam choćby w lepszej koncentracji.