Kontuzje w kolarstwie, czyli jak unikać różnego rodzaju urazów?

Jazda na rowerze angażuje do pracy bardzo dużą grupę mięśni, a co za tym idzie w zasadzie całe nasze ciało jest poddawane sporemu wysiłkowi. I tak jak w innych dyscyplinach sportowych, tak również w kolarstwie jesteśmy niestety narażeni na różnego rodzaju kontuzje – począwszy od tych spowodowanych zwykłym przeciążeniem, a skończywszy na urazach powstających przy nieszczęśliwych wypadkach czy podczas niebezpiecznych kraks.

To, o czym powinniśmy więc pamiętać przede wszystkim to kask, bez którego nigdy nie powinno się wyjeżdżać w trasę. Można także chronić się przed kontuzjami mięśniowymi, na przykład poprzez różnego rodzaju stabilizatory, które zmniejszą ryzyko urazów w miejscach najbardziej narażonych na kontuzje.

Bardzo ważna dla naszego zdrowia jest również odpowiednia dieta, czyli spożywanie prawidłowych pokarmów zarówno przed, po, jak i w trakcie jazdy – bez tego nasz organizm może nie wytrzymać obciążenia, a co za tym idzie znacznie łatwiej jest nabawić się mniej lub bardziej poważnych urazów. Po treningu czy zawodach warto pomyśleć o masażu, który może naprawdę zdziałać cuda dla naszych obolałych mięśni i przyspieszyć proces regeneracji.

Nie można także zapominać o jednej z najważniejszych rzeczy dla każdego sportowca, a więc o rozgrzewce, która przygotowuje organizm do wysiłku i sprawia, że mięśnie są gotowe do wysiłku. Dodatkowo, po zakończeniu jazdy wskazane jest zrobienie jeszcze kilku kolejnych ćwiczeń, które mają na celu porozciągać zmęczone jazdą czy treningiem mięśnie.