Od jakich czynników zależy plan treningowy dla kolarza?

Trenować kolarstwo nie jest łatwo, jednak tak w zasadzie każda aktywność fizyczna wiąże się przecież z pewnym wysiłkiem i pracą, jaką musimy włożyć w ćwiczenia czy właśnie treningi. Wszystko oczywiście po to, aby stawać się coraz lepszymi albo też po prostu dla naszego zdrowia. Tak czy siak, trenując kolarstwo czy jakikolwiek inny sport warto mieć swój własny plan treningowy, dzięki czemu będziemy mieli pewność, że trenujemy dobrze i z korzyścią dla naszego organizmu. Trzeba bowiem pamiętać o tym, że zbyt mocny trening może prowadzić do przeciążenia, a co za tym idzie do mniej lub bardziej poważnych kontuzji. To chyba wystarczający powód, by stworzyć własny plan treningowy – jak jednak to zrobić i jakie czynniki musimy wziąć pod uwagę? Mówi się, że każdy zna swoje ciało i swoje ograniczenia najlepiej, dlatego też powinniśmy dostosowywać obciążenia treningowe do naszych możliwości, a jeśli organizm nam na to pozwala to zwiększać je z upływem czasu.

Początkowo musimy bowiem popracować nad wytrzymałością i wydolnością organizmu, dzięki czemu możliwa stanie się coraz cięższa praca na treningach. Na to wpływ mają m.in. nasz wiek czy stan zdrowia, w tym na przykład poprzednie doświadczenia sportowe, które niekiedy wiążą się z różnego rodzaju urazami. Od tego wszystkiego zależeć będzie nasz plan, podobnie zresztą jak cele i plany, jakie mamy – te trzeba stawiać sobie realnie i wybierać sobie takie, które będą możliwe do spełnienia.