Trening interwałowy w kolarstwie

Trening interwałowy, czyli trening polegający na ćwiczeniach o zmiennej intensywności, jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla wszystkich sportowców, tym bardziej, że trening ten niesie za sobą nie tylko bardzo wiele korzyści pod względem sportowym, ale też pod względem zdrowotnym, jako że dzięki niemu wzmacniamy serce, dbamy o sylwetkę czy podnosimy naszą wydajność i pozytywnie wpływami na kondycję. Według wielu ekspertów jest to rodzaj treningu, który znakomicie sprawdzi się nawet u początkujących sportowców, dlatego też warto wiedzieć, o co dokładnie chodzi. I tak, trening interwałowy charakteryzuje się tym, że na zmianę trenujemy ćwiczenia z bardzo wysoką i nieco niższą intensywnością.

Organizm męczy się więc podczas dużego wysiłku i odpoczywa wtedy, kiedy ten wysiłek jest nieco mniejszy. Osoby uprawiające kolarstwo mogą stosować ten trening na przykład podczas jazdy na rowerze właśnie – jeden odcinek trasy przejechać z dużą intensywnością, a na kolejnym nieco zwolnić i odpocząć. Można też jednak robić to bez jednośladu, na przykład poprzez bieganie, a korzyści płynące z tego typu ćwiczeń wykorzystać dopiero podczas późniejszej jazdy na rowerze, gdy będziemy mogli pochwalić się m.

in. lepszą kondycją czy wytrzymałością. Eksperci przypominają jednak, że takie treningi są dość ciężką formą treningu, a co za tym idzie wymagają od nas sporej motywacji, jak i po prostu ciężkiej pracy.

Zaleca się więc, aby treningi interwałowe robić maksymalnie dwa-trzy razy na przestrzeni całego tygodnia.